Interview met een lid van NPN – Karen Draisma van New Care Supplements
14 november 2023In deze nieuwe maandelijkse rubriek laat NPN een lid aan het woord. NPN is benieuwd wat haar leden waardevol vinden aan het lidmaatschap van NPN, waarop ze trots zijn en of ze ideeën hebben voor de toekomst. Deze maand heeft NPN Karen Draisma van New Care Supplements geïnterviewd.
Sinds wanneer is New Care lid van NPN en waarom zijn jullie destijds lid geworden?
New Care Supplements is minimaal 20 jaar lid van NPN, we gaan in ieder geval heel ver terug. Wij zijn destijds lid geworden om de branche te kunnen volgen. NPN was de brancheorganisatie die het meest voor de hand lag.
Wat vinden jullie op het moment het meest waardevol aan het lidmaatschap van NPN?
Wij vinden de informatieverstrekking over wetgeving en veranderingen in de branche waardevol. Door een goede informatievoorziening blijven we automatisch op de hoogte en dat is belangrijk in deze dynamische branche.
Waar ben je bij NPN het meest trots op?
Ik ben er trots op dat ik mijn bestuursfunctie 12 jaar lang met veel inzet, enthousiasme en resultaat heb mogen vervullen en dat ik daarnaast heb meegedraaid in verschillende werkgroepen. Hierdoor heb ik kunnen meepraten, meedenken en een stem gehad in onze branche.
Wat is je favoriete ingrediënt voor een voedingssupplement, en waarom?
Zwarte komijn is een heel bijzonder ingrediënt, omdat het eigenlijk voor alles kan worden ingezet en een heel brede werking heeft. Het is bijzonder omdat je dit ingrediënt in Nederland niet heel veel ziet. Dat is zonde, maar maakt ons ook wel weer uniek.
Hoe kan de samenwerking met andere partijen in de branche worden verbeterd?
We zien dat veel merken geen lid zijn van NPN. Er wordt nog steeds veel gerommeld in de markt. Drogisterijen, apotheken en andere gezondheidswinkels zouden alleen producten moeten aanbieden van merken die lid zijn van NPN. Het is essentieel dat drogisterijen, retailformules en groothandels goed op de hoogte zijn van het belang en de noodzaak van een lidmaatschap van NPN. Het lidmaatschap is een keurmerk. Je weet dat je goed zit met supplementen van bij NPN aangesloten bedrijven. Je gaat toch ook naar een bij BOVAG aangesloten garage als het om je auto gaat? Daarbij is het als bedrijf ‘je burgerplicht’ om lid te zijn. Door het lidmaatschap draag je immers bij aan de gezondheid van de supplementenbranche in het algemeen.